Triggerbar aanpassingen
De zwarte pijlen geven aan waar je moet polijsten. Dit zijn alle frictiepunten van de triggerbar. Als je een tijdje schiet zie je deze punten vrij duidelijk omdat ze wat inslijten. Alles slijt moet je glad maken dmv een wetsteen of heel fijn schuurpapier. Korrelgrootte >600. Zrg er vooral voor dat je geen schuine kanten maakt door de wetsteen of schuurpapier niet mooi vlak te houden tijdens het polijsten. Als je schuin gaat zit je voor niets te polijsten want dan komen niet alle vlakken in aanraking met elkaar, maar enkel op bepaalde punten. Deze slijten sneller op elkaar in met als resultaat dat je nieuwe onderdelen nodig hebt.
Hoe je het beste kunt polijsten komt binnenkort. Gebruik enkel een Dremel als je er mee om kunt gaan!!!!!!! Met een Dremel maak je in 10 sec meer kapot dan je lief is.
|
|
De standaard triggerbar.
De triggerbar aanpassen zijn kleinigheidjes die niet heel veel voordeel opleveren, maar alle kleinigheidjes opgeteld is toch een redelijk voordeel. De trekkerveer zal bij de ongemodificeerde versie iets schuin wegveren en niet alle kracht over kunnen brengen in 1 rechte lijn. Je verliest iets wat kracht. Als je de triggerbar iets inkort zoals op de foto en het gaatje op iets hoger boort, zal de veer wat vlakker komen te liggen. Nu werkt de veer in het verlengde van de triggerbar ipv schuin naar beneden. Als je het nut hier niet van in ziet adviseer ik je om ook niet te gaan knoeien met het risico een “dure” triggerbar te verpesten.Je wint er misschien 30 gram mee, maar meer ook zeker niet. |
|
En zo ziet hij er uit wanneer hij ingekort is. | |