De striker is normaal gesproken recht aan de achterzijde. De gehele achterzijde blijft achter de triggerbar hangen. Dit betekent automatisch meer wrijving. Door de striker schuin te slijpen verminder je wrijving en komt de striker wat vloeiender los tijdens het overhalen van de trekker.
Voer deze modificatie alleen uit als je 100% zeker weet waar je mee bezig bent. Als je teveel wegslijpt blijft hij niet meer achter de triggerbar hangen. Je moet dan een nieuwe striker kopen. Let er ook op dat je triggerbar meer slijt dan origineel en dat je naar een paar duizend schoten de triggerbar moet vervangen. Maak dus een goede afweging voor jezelf of het je waard is.
Hieronder een filmpje hoe de schuin weggeslepen striker werkt. Je ziet dat de triggerbar naar rechtsonder wil als je de trekker overhaalt. Door de striker de andere kant op weg te slijpen komt hij sneller los en de wrijving is dus minder.
hallo,
waarom is het deel over tuning verdwenen?
mvg
Het was niet verdwenen, maar stond nogal onlogisch op de site. Heb alles even aangepast in het menu, nu moet je vrijwel alles kunnen terugvinden.